Tuesday, February 23, 2010

Posted by Norhalizayana Sazali On 5:06 PM
Dari dulu sampai sekarang aku tak pernah lupa apa yang mak pesan...pesanan itu menjadi pegangan aku bila berada jauh dari keluarga dulu. pesanan itu juga yang aku selalu sampaikan pada kawan2 yang pernah kenal dengan aku...tak tau la kalau dorang tak
suka...ape2 pun nasib la sebab korang berkawan dengan aku...kadang2 terasa cam aku jadi kaunselor plak kat dorang...hakhaks...kemana saja kami akan pergi inilah pesanannya...

"Berkawan la dengan sesiapapun....walaupun orang tu pencuri ke perompak ke dan ape saja...mak tak melarang...yang penting ingat satu perkara...perkara baik yang ada pada dorang boleh ikut...perkara jahat jangan sesekali diikut..."

"Masa sekolah jangan nak bercinta-cinta...nak bercinta berhenti sekolah...meh mak bagi kawin je terus...senang...!!!"

"Biar orang buat jahat kat kita...jangan kita buat jahat kat orang...Biar Tuhan je yang membalasnya..."

"Nampak berjalan dengan lelaki kat bandar...siap...mak potong kaki tu...biar tak payah berjalan...parang ade dalam kereta tu..."

Fuhhh...ayat tu memang power...green light yang ade penegasan disebaliknya...ayat tu selalu terngiang-ngiang dalam kepala otak aku...syukur dengan ayat tu la aku tak mudah terpengaruh dengan sesiapa pun...so akhirnya 2 tahun aku abis skolah baru berani bercinta...nampaknya aku akan guna camni juga untuk didik anak2 aku nanti...hehehe...

16 Statement:

@adlynna@ said...

mish my mama punye pesanan..
;(

tricksrex said...

mencari jawapan~

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

mendalam sungguh pesanan mak yg terakhir tu....

::m!SS edURA hanUM:: said...

pesanan mak tuk mendidik anaknyer =]

kakngah said...

pesanan yg kedua tu.. sebijik cam arwah mak aku nyer pesanan gak..

kinsyakrn said...

pesanan tu semua bagus2..ikut aje lah. gali2

Amane Asahara said...

Salam singgah....bgus2 pesanan tu...ikutlah pesanan mak ye...:D

Mr Syuko said...

ingat pesanan tu :)

ellis suriyani said...

sudah carik jawapan..

suamihanyisterizuki said...

singgah...carik jawapan

cicakgirl said...

mak saya pun selalu berpesan juga :)
tumpang cari jawapan :D
entri yang bagus!

CeriteraWanitakini said...

salam menyinggah

datang mencari jawapan

Jaja said...

singgah cr jwpn..up ur traf too..
ikut pesanan mak bapak insyaAllah slmt dunia akhirat.. :)

Mabuk! said...

tumpang lalu cari jwpn~

iEnA eLiEnA said...

singgah mencari jwapan
;)
jemput2 ke blog sy eyy

Taugeh Noriko said...

singgah

Sponsor