Saturday, March 27, 2010

Posted by Norhalizayana Sazali On 11:35 PM
Assalamualaikum...terlebih dulu aku nak minta maaf pada sape2 yg terasa...tapi ape yg aku cakap ni cuma ape yg aku fikir dan mungkin org lain pun fikir yg sama...Hari ni aku balik Tawau, dalam KTM nak ke KL central tadi aku tengok macam2 jenis gelagat org, nak bagi bukti gambar tak perlu lah kot sebab nanti akan memalukan pihak2 yg berkenaan...lain pula jadinya...so aku sekadar berceritalah je la...

Dalam KTM dari Sg.Buloh ade sorang akak ke adik pun aku tak tau la...tapi nampak cam dah berumur skit...ape yg aku cube nak perkatakan pasal akak ni ialah TUDUNG dia...baju dah lengan panjang, seluar ok2 la...tudungggg...herrrmmm susah nak cakap....tapi kena cakap gak...kalau tak wat ape buat entri ni...anak tudung dia pakai tapi hujung tudungnye lilit kat leher je...sebab ape sampai leher je?Oooo...sebabbbb....saiz tudungnye hasil bahagi 2 tudung bawal...so lehernye nampak la...dah la leher baju tu besar sampai ke separuh bahu luasnya...camne la dia pakai tudung tu aku tak faham la orang zaman sekarang...bek takyah pakai tudung...so orang pun takkan pandang semacam...

Aku tau juga walaupun pakai tdung separuh camtu tak semestinya perangai teruk...sekarang aku taknak sentuh bab2 perangai atau ape2 perkara yg berkaitan dgn sifat dalaman seseorang...sepatutnya kita pandai fikir sendiri la ape fungsi sebenar TUDUNG...ape pendapat korang?mungkin ade sedara-mara korang yg macam ni kan...aku membangkitkan persoalan ni bukan la bertujuan untuk suruh pakai tudung labuh2...tapi cuma berharap ada yg sedar...sekurang2nya pakai la tdung tu dengan sempurna...tak salahkan sikit je lagi nak tutup aurat...

ni contoh pemakaian tdung zaman sekarang...cantikkan...RM5 pun dh boleh dapat sehelai.(kat pasar malam)..ape salahnye kalau beli camni daripada pakai tdung singkat melampau paras leher je...

sumber gambar: www.myhannah.com.my
*cuma contoh...harga sebenar yang ni tak tau la..

Aku pun bukan la bagus sangat...tapi cuma saling mengingatkan...sepanjang dalam flight pun aku masih fikir lagi nape tuan punye diri dan sape2 je la....ambil remeh je perkara berkaitan pemakaian tdung ni...Aku Tak Faham???

3 Statement:

Billet-DOux said...

nak femes lah tuh kak.
alang2 tak yah pake tudung.
hahaks

e~car182 said...

geng ct kot..ct nampak rambot dye nmpak leher..

Encik Mimpi said...

stgh laki mmg suke laki bertudung huhu

Sponsor