Saturday, March 27, 2010

Posted by Norhalizayana Sazali On 9:09 AM
[SPREAD, COPY AND PASTE VERSION]

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat yang bukan islam.

Pagi-pagi lagi aku dah jenguk2 ape yg ade kat GB, kat ruangan blogger we Care tergerak hati nak tengok entri dari ‘Fitrihadi.com‘ … aku paling tak boleh
tengok orang susah, sebak je rase hati...sekarang Allah sedang menguji Pn. Haryani, esok lusa tak tahu sape pulak...mungkin juga aku...tak dapat bantu banyak pun tak ape la...yang penting ikhlas.

aku juga seperti kawan2 yg lain...amat2 berharap pihak berwajib yg terbaca kisah Pn. Haryani ni tampil utk membantu Pn. Haryani dan keluarganye. Bukan mudah utk melalui saat sukar macam ni tanpa ketua keluarga, ditambah pula anak2 yang perlu ditanggungnye.

dgn jasa baik ‘Fitrihadi.com‘, aku cut & paste kan kisah pasal Pn. Haryani ni … terima kasih juga kepada ‘lelaki ini’!
Kisahnya:-



Pn. Haryani Mat Hussien merupakan seorang ibu tunggal kepada 3 orang anak telah mengidapi penyakit saraf (Guillan barre syndrome A.I.D.P Axonal Variant) iaitu lumpuh separuh badan, enemia dan chronic gastritis (usus terlalu nipis)..Beliau telah lumpuh separuh badan dan kemungkinan besar akan hilang deria penglihatan..

Kini Haryani disara oleh ibunya seorang guru yang uzur akibat penyakit kencing manis ..Sepatutnya puan Haryani akan menjalani pembedahan di HUSM pada 18hb Mac 2010 baru2 ni..Namun menurut beberapa sumber, pembedahan itu akan dianjakkan (postpone)..

Program Bantuan Ikhlas Pembedahan Puan Haryani telah dilancarkan di Facebook..Tetapi feedbacknya amat tidak memuaskan..Sehinggakan jumlah wang yang terkumpul untuk pembedahan (RM8++) masih tidak mencukupi..

Diharap sesiapa yang berkemampuan tampil membantu :-

Nama: Haryani Mat Hussin.
No Account RHB Islamic Bank: 1-62139-0006744-7
Maybank: 164034266923
No. Telefon: 014 725 7787

1 Statement:

Mohd Kamal said...

Semoga Allah membantu beliau dalam menjalani urusan sehari-hari amim... jom kita pakat2 bantu beliau sikit sorg.

Sponsor